Naar boven

Ruilen|Retour|Garantie



Klantenservice

Heeft u een vraag over een artikel dat u op onze website heeft gezien? Wij helpen u natuurlijk graag verder!

Natuurlijk bent u ook van harte welkom in onze winkel!

Neem contact met ons op of vul ons contactformulier in en wij zullen uw vraag zo snel mogelijk in behandeling nemen.

Whatsapp:
06-57650068

Telefoon:
053-4762734

Email:
info@tiptoo.nl



Retourneren
Houd er rekening mee als je eventueel de schoenen wilt retourneren, dat zowel de schoenen als de doos en verzendzak voor zover redelijkerwijs mogelijk in originele staat dienen te zijn. De artikelen mogen binnen 14 dagen, na de dag waarop je melding hebt gemaakt van de herroeping, aan ons worden teruggezonden of worden ingeleverd bij Tiptoo schoenencentrum. Je bent op tijd als je de artikelen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Retourneren via PostNL 

Retourneren is gratis via PostNL als je gebruik maakt van ons antwoordnummer. Echter vragen wij eenmalig per order een kleine retourbijdrage van €2,95 voor sale, outlet en black friday artikelen. Dit bedrag zal automatisch op de terugbetaling worden ingehouden en hoef je dus niet te betalen bij het PostNL servicepunt. Een etiket met antwoordnummer is in het pakket toegevoegd, hiermee kun je eenvoudig de artikelen terugsturen.  

Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jou.  

PostNL biedt tegenwoordig ook de mogelijkheid om retourpakketten aan de PostNL bezorger mee te geven. Dit kan echter alleen op de momenten waarop de bezorger een ander pakket komt brengen. In dat geval kun je het pakket, dichtgeplakt en voorzien van een retourlabel, afgeven aan de bezorger. Je ontvangt direct een bewijs van afgifte.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Tiptoo niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourartikelen. Vraag daarom op het PostNL-servicepunt altijd om een verzendbewijs en bewaar deze zorgvuldig.  

Passen

Het passen van artikelen is uiteraard toegestaan. Pas schoenen alleen binnenshuis. Labels en etiketten mogen uitsluitend verwijderd worden indien dit het passen en beoordelen van het artikel verhindert. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de artikelen die het gevolg is van het gebruik van de artikelen, dat verder gaat dan nodig is om de aarde, de kenmerken en de werking van de artikelen vast te stellen. De waardevermindering zal worden verrekend met het terug te betalen aankoopbedrag.  

14 dagen bedenktermijn

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jijzelf of een door jou aangewezen derde (bijv. de buren), die niet de vervoerder is, het pakket fysiek in bezit krijgt.

Melden

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons schriftelijk op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. Ons Modelformulier voor herroeping staat in de footer. 

Terugbetaling binnen 14 dagen

Als je de bestelling retour stuurt, ontvang je de betaling binnen 14 dagen die je tot op dat moment hebt gedaan terug. (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering). 

Wij vragen eenmalig een kleine retourbijdrage van €2,95 voor sale, outlet en black friday artikelen. Dit bedrag zal automatisch op de terugbetaling worden ingehouden. 

Het aankoopbedrag ontvang je binnen enkele dagen maar in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.

Controleer altijd direct na ontvangst van je bestelling of alle artikelen compleet en onbeschadigd geleverd zijn. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, neem dan zo snel mogelijk contact op met ons (info@tiptoo.nl of 053-4762734).





We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@tiptoo.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WinkelwebKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr  Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.


Modelformulier herroeping
Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

 

 

Modelformulier voor herroeping

 

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

 

-          Aan:           Tiptoo Schoenencentrum


Tiptoo Schoenencentrum
Wethouder Gerbertstraat 10
7543 AX Enschede
Nederland
Tel:  053-4762734
Whatsapp service: 06-57650068
E-mail: info@tiptoo.nl




 
-          Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*

de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,

herroep/herroepen*

 

-          Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]

 

-          [Naam consumenten(en)]

 

-          [Adres consument(en)]

 

-          [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

 

 

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.